fbpx
Medicina integrativaTerapii alternative si complementareVitamine si Suplimente

Ce ar trebui să mănânci dacă urmezi terapia Bowen?

Terapia Bowen este o terapie alternativă si complementara care susține capacitatea de autovindecare a organismului, prin stimularea delicată a fasciei – țesutul care acoperă mușchii și a altor structuri anatomice ale corpului.

Terapia Bowen este o terapie alternativă si complementara care susține capacitatea de autovindecare a organismului, prin stimularea delicată a fasciei – țesutul care acoperă mușchii și a altor structuri anatomice ale corpului.

Pentru a îmbunătăți starea de sănătate, terapia Bowen poate fi însoțită de o alimentație echilibrată. Află în continuarea acestui articol care este legătura dintre terapia Bowen și dietă, cât și care sunt alimentele pe care ar trebuie să le consumi.

De ce să îmbini terapia Bowen cu o alimentație sănătoasă?

Îmbinarea terapiei Bowen cu o alimentație sănătoasă este recomandată pentru a echilibra funcțiile organismului.

Prin mișcările blânde efectuate pe durata terapiei Bowen sunt îmbunătățite circulația sângelui și oxigenarea țesuturilor organismului. Consumul alimentelor bogate în substanțe nutritive îmbunătățește calitatea sângelui și furnizează organismului substanțe nutritive necesare unei funcționări optime.

Potrivit studiilor, alimentele consumate influențează sănătatea țesutului conjunctiv, mai ales atunci când există o alcalinitate ridicată în corp și se urmărește reducerea inflamației. Expunerea prelungită la inflamație poate afecta starea de sănătate, dar o alimentație corespunzătoare poate contribui la reducerea acesteia.

Alimente recomandate atunci când urmezi terapia Bowen

Eficiența terapiei Bowen poate fi îmbunătățită prin alimentație, motiv pentru care se recomandă consumul alimentelor bogate în fier, vitamina C și vitaminele B.

Alimente bogate în fier

Fierul este o componentă a hemoglobinei și joacă un rol esențial în transportul oxigenului de la plămâni către țesuturi. Acest mineral poate fi furnizat organismului într-o cantitate suficientă din alimentație. Cele mai bogate surse de fier sunt carnea roșie, peștele, fructele de mare și carnea de pasăre.

El se găsește într-o cantitate mai mică și în compoziția alimentelor vegetale. Cele mai bogate surse vegetale de fier sunt:

  • Caisele
  • fasolea boabe
  • spanacul
  • alunele
  • migdalele
  • broccoli
  • ovăzul
  • orezul brun
  • lintea
  • semințele de dovleac
  • semințele de susan
  • soia
  • năutul
  • sfecla roșie
  • pepenele verde
  • ciocolata neagră
  • ciupercile.

Aceste alimente pot fi consumate în combinații inedite, pentru a beneficia de proprietățile lor nutriționale. Prin urmare, 3 căni de spanac pot furniza organismului 18 mg de fier, acestea fiind suficiente pentru a acoperi necesarul zilnic al acestui mineral.

Alimente bogate în vitamina C

Vitamina C este necesară pentru absorbția fierului în organism. Aceasta este importantă cu precădere pentru absorbția fierului non-hemic, care provine din alimentele de sursă vegetală sau din suplimentele nutritive.

Fructele sunt cele mai bogate surse de vitamina C, motiv pentru care poți include în alimentația ta:

  • coacăze negre
  • kiwi
  • portocale
  • căpșuni
  • ananas
  • zmeură
  • mango
  • cireșe
  • clementine
  • grapefruit
  • caise
  • prune
  • struguri
  • lămâie verde.

Ea este prezentă, de asemenea, în multe legume, precum:

  • Broccoli
  • ardeiul gras roșu și verde
  • conopida
  • pătrunjelul
  • roșiile
  • sparanghelul
  • spanacul
  • varza
  • varza de Bruxelles
  • usturoiul
  • morcovi

Îți poți începe ziua prin combinarea alimentelor bogate în fier și vitamina C. Consumă la micul dejun fulgi de ovăz și căpșuni sau un suc de portocale alături de un bol de cereale fortificate cu fier. Aceste combinații îți vor oferi energie pentru întreaga zi și îți vor furniza necesarul de fier și vitamina C.

Alimente bogate în vitaminele B

Vitaminele B sunt, de asemenea, importante pentru sănătatea țesutului conjunctiv și pentru menținerea funcțiilor organismului. Printre acestea se află vitamina B12, implicată în sinteza vitaminei C, a acidului folic și a fierului. Iată care sunt alimentele bogate în vitaminele B:

Vitamina B1: importantă pentru buna funcționare a sistemului nervos. Ea se găsește în semințele de floarea soarelui, nuci, alune, fistic, cereale integrale, fasole și nucile de Macadamia;

Vitamina B2: îmbunătățește funcționarea organismului. Cele mai bogate surse sunt spanacul, laptele, soia, ouăle, nucile și ciupercile

Vitamina B3: importantă pentru sintetizarea hormonilor. Ea este prezentă în varza creață, pepenele galben, mazăre, zmeură, sparanghel, ton, morcovi, carnea de miel, carnea albă și alune

Vitamina B5: îmbunătățește rezistența organismului la efortul fizic. Ea poate fi furnizată organismului prin consumul de semințe de floarea soarelui, conopidă, porumb, varză creață, avocado, cartofi dulci, ouă, iaurt

Vitamina B6: reduce riscul de afecțiuni cardiovasculare. Ea poate fi obținută prin consumul de banane, somon, carne de pui, spanac, avocado, carne de curcan, carne de pui și fasole păstăi

Vitamina B9: este importantă pentru femeile însărcinate. Ea este prezentă în sparanghel, roșii, linte, citrice, semințe de muștar și spanac

Vitamina B12: contribuie la înlăturarea oboselii și previne anemia. Ea este regăsită în ton, somon, produsele lactate, ouă, carne de pui și fructe de mare.

Toate aceste alimente aduc beneficii organismului, fie că urmezi terapia Bowen, fie că te interesează adoptarea diete variate și echilibrate.

Referinte:

What Is Bowen Therapy? https://www.healthline.com/health/bowen-therapy

Why can we combine Nutrition and Bowen Therapy? http://www.naturallybalanced.ca/services-nutrition.html

Eat Your Greens – Alternatives to Red Meat – https://www.settershealthcentre.com.au/eat-your-greens-alternatives-to-red-meat-6/

Nutrition strategies for connective tissue injury prevention and recovery – https://stevegranthealth.com/articles/nutrition-strategies-connective-tissue-injury-prevention-recovery/

Hemoglobin and Functions of Iron – https://www.ucsfhealth.org/education/hemoglobin-and-functions-of-iron

Interaction of vitamin C and iron – https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/6940487/

Voicu Doina

Pasionata de content writing, redactez cu mare drag articole despre medicina integrativa, care sa iti fie folositoare.

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back to top button