fbpx
Medicina integrativaTerapii alternative si complementare

Tai chi

Tai chi este o tradiție chineză străveche, cu rădăcinile în qigong, care, astăzi, este practicată ca o formă blândă de exercițiu.
Cuprins

Practica tai chi îmbină atât artele marțiale, cât și meditația, o combinație care ar putea părea curioasă la prima vedere.

Ideea este să îți încetinești atât fluxul gândirii, cât și corpul, prin repetarea coregrafiei ritmice și exercițiilor de respirație timp de aproximativ 30, până la 60 de minute.

În mod ideal, acest lucru culminează cu găsirea unui sentiment de pace interioară și liniște, pe lângă îmbunătățirea condiției fizice.

Dacă ar fi să privești o persoană care practică tai chi, ar părea că te uiți la cineva care se mișca cu încetinitorul, fiind foarte clar că este destul de concentrat la ceea ce face.

Ce este tai chi?

Tai chi este un tip de exercițiu aerobic cu impact redus. Acesta iese în evidență prin starea de relaxare pe care o imprimă practicantului.

Are scopul de a îmbunătăți sănătatea mintală și emoțională împreună cu sănătatea fizică, promovând echilibrul, forța, starea de calm și reducând durerea și rigiditatea corpului.

Tai chi este în topul preferințelor atunci când vine vorba despre tratamentul pentru artrită, cancer și alte afecțiuni care slăbesc organismul. De asemenea, este recomandat și pentru persoanele în vârstă, deoarece implică un impact redus asupra articulațiilor.

În ce consta o ședință de tai chi?

Sesiunile de tai chi implică o serie de exerciții cu mișcări efectuate într-o manieră lentă, concentrată, însoțite de respirație profundă.

Tai chi, numit și tai chi chuan, este un sistem care se desfășoară în ritm propriu, cu exerciții fizice blânde și întinderi. Fiecare postură curge în următoarea fără pauză, punând corpul într-o mișcare constantă.

La un curs de tai chi vei fi întâmpinat de maestru împreună cu ceilalți cursanți și vei fi introdus în setul de activități specifice, adică vizualizarea, meditația, stăpânirea mecanicii corpului, manipularea energiei qi și alte exerciții în echipă.

O clasă de tai chi nu este doar un grup de oameni, ci este un loc unde se creează o conexiune între oameni prietenoși, cu principii asemănătoare.

Ce face maestrul tai chi?

Un maestru de tai chi este un deținător al secretelor artei marțiale tai chi și poate aparține uneia dintre școlile de gândire. Pentru a deveni un maestru tai chi, elevul trebuie să-și antreneze corpul să se elibereze de stres, să se concentreze și să-și calmeze mintea.

Maestrul cunoaște și stăpânește toate aspectele tai chi. Rolul acestuia într-o clasă este de a fi profesorul desăvârșit al elevilor săi. Un exemplu de perseverență, bunătate și cu o cunoaștere vastă. El va fi întotdeauna acolo să transmită elevilor din înțelepciunea lui.

Cursurile sunt potrivite pentru persoane de toate vârstele. Acestea se desfășoară într-un mediu liniștit pentru a le permite oamenilor să-și găsească propriul ritm natural, precum și o conștientizare mai profundă a corpului lor în mișcare.

Ce tipuri de tai chi exista?

Tai chi dispune de mai multe stiluri diferite. Fiecare stil poate sublinia subtil diverse principii și metode de tai chi. Unele stiluri se pot concentra pe menținerea sănătății, în timp ce altele se concentrează pe aspectul artelor marțiale.

Cele mai importante stiluri de tai chi sunt reprezentate de următoare cuvinte chinezești:

  • Chen
  • Yang
  • Wu
  • Sun
  • Hao

Fiecare stil are propriile sale caracteristici, dar toate împărtășesc aceleași principii esențiale.

Pentru ce afecțiuni este bun tai chi?

Beneficiile tai chi sunt nelimitate, de la beneficii mintale, fizice și emoționale până la beneficii spirituale și de vindecare.

Un număr tot mai mare de cercetări efectuate arată promițător în ceea ce privește tai chi ca adjuvant la tratamentul medical standard pentru prevenirea și reabilitarea anumitor afecțiuni asociate în mod obișnuit cu vârsta.

O terapie adjuvantă este cea care este utilizată împreună cu tratamentele medicale primare, fie pentru a aborda o boală în sine sau simptomele sale primare, fie, mai general, pentru a îmbunătăți funcționarea și calitatea vieții unui pacient.

Următoarele sunt câteva dintre cele mai cunoscute beneficii mintale și fizice ale tai chi:

Formă sigură și eficientă de fitness pentru începători
Dacă nu practici de mult timp sport sau ai avut o perioadă sedentară, mișcările lente ale tai chi, cu impact redus, sunt sigure pentru corpul tău și ajută la creșterea flexibilității și îmbunătățirea posturii. Este ușor adaptabil la multe condiții fizice.

Îmbunătățirea stării de spirit
Prin integrarea exercițiilor de întindere în mișcare, tai chi ajută la gestionarea anxietății legate de stres. Cercetătorii au descoperit că tai chi-ul poate fi eficient în reducerea simptomelor depresive, ale anxietății și ale tulburărilor de dispoziție.
De asemenea, practicarea de tai chi în mod regulat poate contribui la un somn mai odihnitor.

Ameliorează durerea
Angajarea în tai chi poate îmbunătăți simptomele care rezultă din fibromialgie. Un studiu a arătat că tai chi a oferit o eliberare excelentă de durere în comparație cu alte exerciții recomandate persoanelor cu fibromialgie.
Persoanele în vârstă cu durere cronică cauzată de artrită pot experimenta o reducere a simptomelor urmând o practică regulată de tai chi.

Crește conștientizarea mișcărilor corpului
Tai chi încurajează mișcările lente și deliberate ale corpului, însoțite de respirație profundă. Această combinație îi ajută pe vârstnici, și nu numai, să se concentreze asupra modului în care corpul lor se mișcă și le permite să fie atenți și să abordeze orice disconfort pe care îl simt.

Îmbunătățește funcțiile cognitive
Un studiu a arătat legătura între practicarea tai chi și îmbunătățirile cognitive pentru persoanele în vârstă cu deficiențe cognitive ușoare. Aceasta este o veste promițătoare pentru cei care doresc să-și îmbunătățească memoria.

Reduce riscul și teama de cădere
Menținerea echilibrului, flexibilității și coordonării bune devin mai importante cu cât îmbătrânești.
În timp ce majoritatea activităților fizice îi pot ajuta pe bătrâni să-și mențină și chiar să își îmbunătățească mobilitatea, tai chi reduce riscul și teama de cădere prin îmbunătățirea echilibrului și a funcției motorii.

Riscuri

Chiar dacă tai chi este considerată una dintre cele mai sigure forme de fitness, este necesar să discuți cu medicul înainte de a-l încerca pentru o afecțiune medicală.

Dacă te simți amețit sau ai o senzație de leșin în timpul unui curs de tai chi, ia o pauză de la ceea ce faci și stai jos. În caz că sentimentul persistă, consultă imediat medicul.

Sursa foto: https://www.instagram.com/hebertsantos_retrato/

Bacescu Adnana

Mă găsești printre cărți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button