fbpx
Medicina integrativaTerapii alternative si complementare

9 dintre cele mai populare tehnici de meditație

Meditația este folosită de mii de ani pentru a dezvolta conștientizarea momentului prezent. Poți alege din aceste tehnici de meditație pe cea potrivită pentru tine.

Meditația conține practici care antrenează capacitatea de concentrare și atenție, conectarea cu corpul, respirația, dezvoltă acceptarea emoțiilor dificile și are chiar și efecte de modificare a conștiinței.

În timp ce multe tradiții spirituale includ meditația ca parte a învățăturilor și practicilor lor, tehnica în sine nu aparține unei anumite religii sau credințe.

Deși datează din timpuri străvechi, este încă practicată și astăzi în culturile din întreaga lume pentru a crea un sentiment de pace, calm și armonie interioară.

Meditația poate oferi o soluție adecvată la nevoia tot mai mare de a reduce stresul din zilele noastre, cauzat de programul încărcat și viața solicitantă.

Deși nu există o modalitate corectă sau greșită de a medita, este important să găsești o practică care să corespundă nevoilor tale.

Există nouă tehnici de meditație cunoscute

În general, cercetătorii vorbesc despre două categorii diferite de tehnici de meditație: Tehnici bazate pe concentrarea asupra unui lucru exterior și tehnici bazate pe stările interne ale corpului.

Tehnicile care implică concentrarea asupra unui anumit obiect care se află în general în exteriorul tău, cum ar fi flacăra unei lumânări, sunetul unui instrument sau o mantra.

Celălalt tip de meditație, pe de altă parte, poate include un accent mai larg, cum ar fi concentrarea pe sunetele din mediul înconjurător, stările interne ale corpului și chiar propria respirație.

Reține că poate exista o suprapunere a acestor tehnici – meditația poate fi atât concentrativă, cât și neconcentrativă:

  • Meditația mindfulness
  • Meditația spirituală
  • Meditația focusată
  • Meditația în mișcare
  • Meditația cu mantre
  • Meditația transcendentală
  • Relaxarea progresivă
  • Meditația iubire-bunătate
  • Meditația prin vizualizare

Nu toate stilurile de meditație sunt potrivite pentru toată lumea. Aceste practici necesită abilități și mentalități diferite.

De unde știi care practică este potrivită pentru tine? Citește în continuare pentru a afla mai multe despre diferitele tipuri de meditație și despre cum să începi.

1. Meditația Mindfulness

Meditația Mindfulness provine din învățăturile budiste și este dintre cele mai populare și cercetate tehnici de meditație din Occident.

În meditația Mindfulness, se acordă o atenție specifică gândurilor care străbat mintea. Mai exact, nu judeci gândurile și nu te implici în ele. Pur și simplu le observi și încerci să identifici tipare.

Această practică combină concentrarea cu conștientizarea. S-ar putea să-ți fie util să te concentrezi asupra unui obiect sau a respirației, în timp ce observi orice senzații, gânduri sau sentimente corporale.

Acest tip de meditație este bun pentru persoanele care nu au un profesor care să le ghideze, deoarece poate fi practicat cu ușurință de unul singur.

2. Meditația spirituală

Meditația spirituală este folosită în aproape toate religiile și tradițiile spirituale.

Tehnici de meditație spirituală pot fi multe, la fel ca și tradițiile spirituale ale lumii în sine. Multe dintre tehnicile de meditație enumerate în acest articol ar putea fi considerate meditație spirituală.

Potrivit unui studiu, meditația spirituală se concentrează pe dezvoltarea unei înțelegeri mai profunde a semnificației spirituale/religioase și a conexiunii cu o putere superioară.

Exemple de meditație spirituală:

  • Rugăciunea contemplativă creștină
  • Sufi dhikr (amintirea lui Dumnezeu)
  • Practici cabalistice evreiești

Meditația spirituală poate fi practicată acasă sau într-un lăcaș de cult. Această practică este benefică pentru cei care caută creștere spirituală și o conexiune mai profundă cu o putere sau forță spirituală superioară.

3. Meditație focalizată

Meditația focalizată implică concentrarea folosind oricare dintre cele cinci simțuri.

De exemplu, te poți concentra pe ceva intern, cum ar fi respirația, sau pe lucruri externe, pentru a te ajuta să-ți focusezi atenția.

Iată câteva exemple:

  • Ascultând un gong
  • Uitându-te la flacăra unei lumânări
  • Numărându-ți respirațiile
  • Privind luna.

Această practică poate părea simplă în teorie, dar poate fi dificil pentru începători să-și mențină concentrarea mai mult de câteva minute la început.

Dacă mintea ți se rătăcește, revino fără niciun fel de remușcare la practica ta de concentrare.

După cum sugerează și numele, această practică este ideală pentru oricine dorește să-și accentueze concentrarea și atenția.

4. Meditația în mișcare

Deși majoritatea oamenilor se gândesc la yoga atunci când aud despre meditația în mișcare, această practică poate include de asemenea și:

  • Mersul pe jos
  • Gradinarit
  • Qi gong
  • Tai chi
  • Alte forme blânde de mișcare.

Aceasta este o formă activă de meditație, în care mișcarea te ghidează într-o conexiune mai profundă cu corpul tău și cu momentul prezent.

Meditația în mișcare este bună pentru persoanele care își găsesc liniștea în acțiune și doresc să dezvolte conștientizarea corpului.

5. Meditația cu mantre

Meditația cu mantre este proeminentă în multe învățături, inclusiv în tradițiile hinduse și budiste. Acest tip de meditație folosește un sunet repetitiv pentru a limpezi mintea. Poate fi un cuvânt, o expresie sau un sunet, unul dintre cele mai comune fiind „om”.

Mantra ta poate fi rostită tare sau mai încet. După ce ai repetat mantra pentru ceva timp, vei fi mai prezent și mai atent cu mediul înconjurător. Acest lucru îți permite să experimentezi niveluri mai profunde de conștientizare.

Unii oameni se bucură de meditația cu mantre deoarece le este mai ușor să se concentreze pe un cuvânt decât pe respirație. Altora le place să simtă vibrația sunetului în corpul lor.

Aceasta este, de asemenea, o practică bună pentru persoanele cărora nu le place liniștea totală.

6. Meditația transcendentală

Meditația transcendentală este un tip de meditație care a făcut obiectul a numeroase studii în comunitatea științifică.

Aceasta a fost fondată de Maharishi Mahesh Yogi și se referă la o practică specifică, menită să liniștească mintea și să inducă o stare de calm și pace. Implică utilizarea unei mantre și este învățată cel mai bine atunci când este predată de un practician certificat.

Această practică este pentru cei care doresc o abordare a profunzimii pe care o oferă meditația.

7. Relaxare progresivă

Cunoscută și sub denumirea de meditație prin scanare corporală, relaxarea progresivă este o practică care vizează reducerea tensiunii din organism și promovarea relaxării.

Adesea, această formă de meditație implică strângerea și relaxarea lentă, a câte unui grup de mușchi din tot corpul.

O altă abordare a acestei tehnici de meditație este prin imaginarea unui val care curge prin corp pentru a ajuta la eliberarea oricărei tensiuni.

Această formă de meditație este adesea folosită pentru a scăpa de stres și pentru relaxare înainte de culcare.

8. Meditație iubire-bunătate

Meditația iubire-bunătate este folosită pentru a întări sentimentele de compasiune, bunătate și acceptare față de sine și față de ceilalți.

De obicei, implică deschiderea minții pentru a primi dragoste de la alții și apoi trimiterea de urări de bine celor dragi, prieteni, cunoștințe și tuturor ființelor vii.

Deoarece acest tip de meditație este destinat să promoveze compasiunea și bunătatea, poate fi ideal pentru cei care au sentimente de furie sau resentimente.

9. Meditația prin vizualizare

Meditația prin vizualizare este o tehnică axată pe îmbunătățirea sentimentelor de relaxare, pace și calm prin vizualizarea scenelor, imaginilor sau figurilor pozitive.

Această practică implică imaginarea unei scene și utilizarea tuturor celor cinci simțuri pentru a adăuga cât mai multe detalii posibil. Poate implica, de asemenea, păstrarea în minte a unei figuri iubite sau onorate cu intenția de a le întruchipa calitățile.

O altă formă de meditație prin vizualizare implică să te imaginezi reușind obiective specifice, având scopul de a-ți crește concentrarea și motivația.

Mulți oameni folosesc meditația prin vizualizare pentru a-și îmbunătăți starea de spirit, pentru a reduce nivelul de stres și pentru a promova pacea interioară.

Sursa foto: https://www.instagram.com/andreapiacquadio_/

Bacescu Adnana

Mă găsești printre cărți.

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back to top button