fbpx
Medicina integrativaStil de viata sanatos

Sfaturi nutriționale pentru a te bucura de o prostată sănătoasă

În prezent, există o mulțime de bărbați care se tem de manifestarea problemelor de sănătate la nivelul glandei prostatei sau, chiar mai rău, se tem de riscul de dezvoltare a cancerului de prostată, la care mulți dintre aceștia sunt predispuși.

Adoptarea unui stil alimentar sănătos

În funcție de obiectivele și necesitățile pacienților, nutriționiștii pot propune diverse planuri alimentare care să fie eficiente în combaterea anumitor tipuri de boli, cum este prostata, sau în prevenirea apariției lor. Printre sfaturile pentru o alimentație sănătoasă de care trebuie să ții cont se numără și:

  • consumă în fiecare zi cel puțin cinci tipuri de legume de culori diferite și care au nuanțele puternic evidențiate; se consideră că legumele au efecte benefice asupra sănătății, reușind să prevină multe dintre afecțiunile cu care orice persoană se poate confrunta la un moment dat din cauza unui stil de viață neadecvat;
  • înlocuiește pâinea albă cu cea integrală;
  • limitează considerabil consumul de carne roșie, care poate fi de-a dreptul periculos pentru starea de sănătate a prostatei. Astfel, redu semnificativ consumul de carne de vită, miel, porc, capră. Vestea bună este că poți înlocui aceste alimente cu variante mai sănătoase și de-a dreptul delicioase: pește, carne de pasăre, ouă și fasole, care sunt surse mult mai sănătoase de proteine;
  • consumă alimente care conțin grăsimi sănătoase, cum ar fi: nucile, uleiul de măsline și avocado;
  • limitează cât de mult poți consumarea produselor lactate, care conțin grăsimi saturate, neadecvate pentru un corp sănătos;
  • evită să consumi băuturi îndulcite cu zahăr, mai ales băuturile carbogazoase și încearcă să mănânci dulciuri cât mai rar cu putință. Zaharul este ca un drog și, pe lângă faptul că poate crea dependență, este și dăunătar pentru sănătate, hrănind celulele canceroase;
  • limitează cantitatea de sare consumată la o masa. Orientează-te către alimente sărace în sodiu și folosește cât mai puțină sare în fiecare zi, pentru a evita infecțiile sau inflamațiile apărute la nivelul diverselor organe interne, cum ar fi prostata;
  • renunță la alimentele procesate, congelate și conservate;
  • nu te grăbi în momentul în care mănânci, pentru o digestie potrivită și oprește-te atunci când te simți sătul.

Fii activ pentru o prostată sănătoasă

Pe lângă abordarea unui stil alimentar sănătos, asigură-te și că ești activ, pentru că dacă alimentația nu este susținută și de sport, nu oferă la fel de multe efecte pozitive. Știai că dacă efectuezi exerciții fizice regulat ai șansa de a reduce riscul de a dezvolta afecțiuni periculoase, cum sunt bolile de inimă, accidentul vascular sau chiar cancerul de prostată? Deși nu au fost efectuate multe studii în privința sănătății prostatei, există suficiente dovezi ale faptului că sportul contribuie semnificativ la prevenirea problemelor de sănătate de la nivelul sau.

Unele cercetări bazate pe chestionare completate de 30.000 de bărbați demonstrează că activitatea fizică este eficientă în ameliorarea simptomelor problemelor de prostată, dar și în prevenirea unor astfel de afecțiuni sau, mai rău, a cancerului. Chiar și activitățile care presupun un nivel scăzut de efort se dovedesc a fi utile pentru eliminarea sedendarismului.

Alte studii atestă faptul că riscul ca bărbații să dezvolte disfuncție erectila scade semnificativ pentru cei care practică sport în timpul liber. Cercetările au arătat că bărbații care au alergat o oră și jumătate pe săptămână au scăzut riscul cu 20% de a se confrunta cu disfuncție erectila spre deosebire de cei care au ales să nu depună niciun fel de efort fizic. Astfel, practicarea regulată a sportului sau a diverselor acitivitati fizice poate să îmbunătățească semnificativ sănătatea generală a corpului.

Cercetătorii italieni au realizat un studiu în care 231 de bărbați sedentari care suferă de prostatită cronică au început să efectueze exerciții fizice pentru o perioadă de 18 săptămâni: exerciții aerobice, abdomene, întinderi, ridicări ale picioarelor etc. La finalul studiului, bărbații au sesizat îmbunătățiri semnificative, confruntandu-se cu un nivel scăzut sau chiar inexistent de anxietate sau depresie. De asemenea, au sesizat îmbunătățiri la nivelul glandei prostatei.

Pe lângă intervenția nutriționistului care oferă indicații relevante în legătură cu un stil alimentar adecvat capabil să amelioreze cu succes problemele de sănătate, importantă este și practicarea regulată a sportului, care oferă îmbunătățiri ale sănătății generale a corpului.

Concluzie

Din fericire, oricine are posibilitatea de a apela la ajutorul unui serviciu de nutriție online pentru a beneficia de un plan alimentar adecvat, sănătos, capabil să prevină apariția multor probleme de sănătate, nu numai a cancerului de prostată.

Introducerea alimentelor sănătoase în preparatele de la fiecare masa, cum ar fi fructele și legumele, este o procedură care se dovedește a fi utilă în prevenirea multiplelor afecțiuni sau boli care se pot forma din cauza unei alimentații nepotrivite, iar printre acestea se numără și, evident, cancerul de prostată.

Dr. Craciun Marius

Dr. Craciun Marius este medic specialist Urolog, este membru al Membru al Societatii Romane de Chirurgie, precum și al European Association of Urology. Cu o vasta experienta in domeniu si depasind peste 5000 de consultatii pana in momentul actual.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button