fbpx
Medicina integrativa

Cum să nu mai ai gaze la yoga?

Eliminarea gazelor stomacale este firească și nu prezintă motive de îngrijorare, aceasta fiind întâlnită frecvent și în rândul persoanelor care practică yoga.

Multe dintre posturile fizice adoptate pe durata unei sedințe de yoga contribuie la îmbunătățirea digestiei și la ameliorarea balonării.

Descoperă în continuarea acestui articol care sunt cauzele responsabile de flatulență la yoga și cum poți să le previi.

De ce apar gazele stomacale atunci când practici yoga?

Există mai multe cauze ale gazelor stomacale pe durata ședințelor de yoga, precum:

  • Slăbirea planșeului pelvian
    Planșeul pelvian este alcătuit din mușchii din zona pelviană, care susțin intestinul gros, uterul și vezica urinară. Înaintarea în vârstă, nașterile naturale sau unele traumatisme pot slăbi acești mușchi, ducând la incontinență urinară, constipație sau flatulență. [1]
  • Sarcina sau perioada postpartum
    Potrivit Yale Medicine, organismul produce cantități mai ridicate de progesteron pe durata sarcinii, hormon care are rolul de a relaxa organismul. Această relaxare poate favoriza eliberarea gazelor stomacale. Flatulența este întâlnită frecvent și în perioada postpartum. [2]
  • Relaxarea profundă a organismului
    Yoga este o practică recunoscută pentru efectul ei profund de relaxare a organismului. Această relaxare poate fi resimțită și la nivelul mușchilor sfincterului anal. Ea duce la eliberarea gazelor.
  • Anumite posturi de yoga
    Un alt motiv pentru care poți elimina gaze atunci când practici yoga constă în presiunea pe care unele posturi fizice o exercită asupra abdomenului. O astfel de postură este Adho Mukha Svanasana sau postura câinelui cu fața la sol. Aceasta favorizează eliminarea gazelor la stomac și susținerea funcțiilor digestive. [3]

Cum le poți preveni?

Prezența gazelor stomacale nu trebuie să te impiedice să practici yoga. Unele asane îți pot fi de folos în ameliorarea flatulenței și în îmbunătățirea digestiei. De asemenea, poți ține cont de următoarele recomandari pentru prevenirea lor:

  • Evită consumul alimentelor care produc gaze la stomac
    Unele alimente cu un conținut ridicat de proteine și de carbohidrați sunt mai dificil de digerat. Atunci când le descompun, bacteriile și alte microorganisme de la nivelul intestinului produc gaze. Printre aceste alimente se află fasolea, lintea, ceapa, orzul, grâul, broccoliul, conopida, varza, usturoiul, dar și unele fructe, precum piersicile și perele. Produsele lactate, cerealele integrale și băuturile cu un conținut ridicat de zahăr duc, de asemenea, la formarea gazelor. Totodată, se recomandă evitarea produselor care conțin îndulcitori, precum xylitolul și sorbitolul, înainte de a practica yoga, deoarece acestea pot cauza flatulență. [4] Studiile arată că produsele care conțin îndulcitori artificiali cauzează flatulență și afectează microflora intestinală. [5]
  • Minimizează cantitatea de aer înghițită
    Gazele se formează și atunci când se înghite o cantitate mare de aer odată cu băuturile și alimentele consumate. Tocmai de aceea se recomandă să mănânci și să bei încet, cu înghițituri mici, mestecând foarte bine alimentele, pentru a evita înghițirea aerului pe durata mesei. Poți privi servirea mesei precum o continuare a ședințelor de yoga, astfel încât să te concentrezi asupra alimentelor consumate și să savurezi fiecare înghițitură. [6]
  • Include yoga în rutina de dimineață
    O altă recomandare pentru a nu mai avea gaze la yoga este să incluzi această practică în rutina de dimineață. În această parte a zilei eliminarea gazelor poate fi mai redusă.

Gazele stomacale sunt normale, chiar și atunci când practici yoga!

Deși eliminarea gazelor te poate stânjeni, mai ales atunci când se întâmplă pe durata unei ședințe de yoga, aceasta este normală și sănătoasă. Astfel, gazele nu ar trebui să te împiedice să practici yoga în continuare, ba dimpotrivă, asanele te pot ajuta cu eliminarea lor și îmbunătățirea funcției digestive.

În cazul în care depășești 20 de eliminări de gaze pe zi sau acestea sunt însoțite de alte simptome, precum durerile abdominale, scaunele sângeroase, pierderea poftei de mâncare sau modificări ale culorii și consistenței scaunelor, este recomandat să consulți un medic.

Dacă gazele nu sunt în exces și nu sunt însoțite de alte simptome, ele nu prezintă motive de îngrijorare, iar modificările alimentației te pot ajuta să le previi.

Referinte:

[1] Why Your Pelvic Floor Weakens as You Age, and What to Do About It – https://www.livestrong.com/article/13768009-weak-pelvic-floor-causes/

[2 ] Women, Are Your Hormones Keeping You Up at Night? – https://www.yalemedicine.org/news/women-are-your-hormones-keeping-you-up-at-night

[3] 5 Yoga Poses for Improved Digestion – https://www.emedihealth.com/wellness/yoga-meditation/yoga-for-digestion

[4] Eating, Diet, & Nutrition for Gas in the Digestive Tract – https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/gas-digestive-tract/eating-diet-nutrition

[5] Effects of Sweeteners on the Gut Microbiota: A Review of Experimental Studies and Clinical Trials – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6363527/

[6] Belching, gas and bloating: Tips for reducing them – https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/gas-and-gas-pains/in-depth/gas-and-gas-pains/art-20044739

Voicu Doina

Pasionata de content writing, redactez cu mare drag articole despre medicina integrativa, care sa iti fie folositoare.

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back to top button