Medicina integrativaTerapii alternative si complementare

3 sfaturi din medicina ayurvedica pentru pierderea in greutate

Din ce în ce mai mulți oameni apelează la medicina ayurvedica atunci când vor să slăbească deoarece ayurveda se concentrează pe o dietă sănătoasă, reducerea stresului și adoptarea unui stil de viață echilibrat.

Ayurveda este un sistem medical holistic care a luat naștere în India în urmă cu aproximativ 5.000 de ani. Deși este una dintre cele mai vechi tradiții medicale din lume, milioane de oameni din toată lumea o practică și astăzi. De fapt, popularitatea medicinei ayurvedice este în creștere.

Din ce în ce mai mulți oameni apelează la medicina ayurvedica atunci când vor să slăbească deoarece ayurveda se concentrează pe o dietă sănătoasă, reducerea stresului și adoptarea unui stil de viață echilibrat.

În acest articol vom prezenta 3 sfaturi din medicina ayurvedica pe care să le adopți în viața ta de zi cu zi, astfel încât kilogramele în plus să nu mai fie o problemă pentru tine.

1. Mănâncă în funcție de dosha ta

Una dintre caracteristicile principale ale unei diete ayurvedice este că mănânci în funcție de tipul constituțional dominant sau dosha.

Conform medicinei ayurvedice, există cinci elemente care alcătuiesc universul: vayu (aer), jala (apă), akash (spațiu), teja (foc) și prithvi (pământ). Se crede că aceste elemente formează trei doshas distincte, sau tipuri de constituții, care se referă la energia care circulă în corp. În timp ce toată lumea păstrează caracteristicile celor trei dosha, una este de obicei dominantă:

Vata (spațiu și aer): Vata controlează funcțiile de bază ale corpului, inclusiv mintea, respirația, fluxul sanguin și digestia. Persoanele cu această dosha predominantă sunt de obicei slabe și energice. Când sunt dezechilibrate, pot avea probleme cu digestia, oboseala, pierderea în greutate, insomnia sau anxietatea.

Pitta (foc și apă): Această dosha controlează metabolismul, hormonii și digestia. Persoanele cu pitta dosha au adesea o construcție medie. Dacă sunt dezechilibrate, se pot lupta cu hipertensiunea arterială, boli de inimă, inflamații sau afecțiuni digestive.

Kapha (apă și pământ). Această dosha controlează imunitatea, creșterea musculară și forța. Cei cu kapha dosha au de obicei un corp mai robust. Dacă sunt dezechilibrați, pot avea probleme cu gestionarea greutății, retenția de lichide, diabetul, depresia, alergiile sau sănătatea plămânilor.

Înainte de a începe o dietă ayurvedică, va trebui să afli care este dosha ta dominantă. Cel mai indicat ar fi să apelezi la un consultant în medicină ayurvedică.

Medicina ayurvedica identifică, de asemenea, în dietă șase gusturi majore, cu efecte benefice distincte: dulce, acru, sărat, înțepător, amar și astringent. Includerea tuturor celor șase în mesele zilnice este încurajată, astfel încât să te simți constant hrănit și mulțumit. Conform medicinei ayurvedice, atunci când consumi doar câteva dintre aceste gusturi, corpul tău îți va cere să consumi mâncare nesănătoasă ceea ce duce la dezechilibre.

Cei care au vata dosha dominantă ar trebui să reducă la minimum alimentele reci și crude și cofeina. În schimb, ar trebui să consume cât mai multe mâncăruri calde, de preferință dominante în gusturile dulci, sărate și acre. Alimentele dulci, cum ar fi cerealele integrale, legumele cu amidon și mierea, au un efect calmant asupra corpului. Alimentele sărate, inclusiv sare de masă și peștele sărat, sporesc pofta de mâncare. Gustul acru, pe care îl găsim în citrice, fructe de pădure și alimente murate, ajută digestia.

Cei cu pitta dosha dominantă ar trebui să reducă alimentele calde și condimentate și să evite alimentele fermentate. În schimb, ar trebui să se concentreze pe alimente dulci, amare și astringente. Alimentele amare, inclusiv verdeața cu frunze, broccoli și țelina, ajută la detoxifiere. Iar alimentele astringente, cum ar fi lintea, fasolea, merele verzi și rodia, ajută la echilibrarea pittei.

Persoanele cu kapha dosha dominantă ar trebui să reducă alimentele sărate sau grele, precum și lactatele. În schimb, ar trebui să acorde prioritate gusturilor înțepătoare, amare și astringente. Gustul iute, care se găsește în ardei, usturoi, ceapă, muștar și ghimbir, ajută la curățarea sinusurilor și favorizează transpirația.

2. Practică 15 minute de yoga în fiecare dimineață

Practicarea zilnică a yoga poate părea un prim sfat atipic într-un set cuprinzător de recomandări privind pierderea în greutate. Dar nu este o coincidență faptul că aceasta este prima sugestie și nici că ți se cere să practici yoga imediat după ce te trezești, în fiecare dimineață.

Yoga este o practică care aduce beneficii întregii ființe – corp, minte și spirit. Trezește și curăță corpul, masează și stimulează organele de digestie, tonifică articulațiile și mușchii, îmbunătătește circulația, aprinde căldura internă sănătoasă, activează focul digestiv și facilitează detoxifierea.

Yoga echilibrează, totodată, mintea și emoțiile, calmează sistemul nervos și activează prana – forța vitală din fiecare dintre noi.

Dacă până acum nu ai făcut yoga, poți să începi foarte simplu cu o serie de Salutări ale Soarelui (Surya Namaskar). Această practică este dinamică, ritmică și fluidă. Salutările Soarelui echilibrează întregul corp și pot fi modificate pentru a fi mai mult sau mai puțin provocatoare, în funcție de starea fiecărui individ.

Începe cu o serie de patru și crește încet până la zece sau doisprezece, dacă ți se par potrivite. Dacă ai făcut opt sau zece salutări dar nu au trecut cele 15 minute, este în regulă să te oprești. Important este să lucrezi cu respirația și să cultivi prezența în mintea și corpul tău în timp ce faci asanele.

3. Consumă suplimente ayurvedice care favorizează pierderea în greutate

În medicina ayurvedica se folosesc multe ierburi și remedii pe bază de plante. Unele remedii sunt folosite de peste 1000 de ani, însă puține au fost studiate clinic pentru a le fi demonstrată eficacitatea.

Iată câteva remedii ayurvedice folosite frecvent pentru pierderea în greutate:

Triphala

Triphala este un preparat pe bază de plante care combină trei super-fructe, toate de origine din India:

  • Amalaki (Phyllanthus emblica)
  • Bibhitaki (Terminalia bellirica)
  • Haritaki (Terminalia chebula)

O revizuire din 2017 a literaturii științifice a constatat că triphala a fost eficient pentru reducerea nivelului de glucoză din sânge la persoanele cu diabet de tip 2. De asemenea, a dus la o scădere mai mare în greutate pentru participanții la unul dintre studii.[1]

Comanda Triphala de pe OrganicIndia.ro

triphala

Guggul

Guggul este o rășina uscată obținută din mai multe plante indiene. Deși este folosită ca ajutor pentru scăderea în greutate în medicina ayurvedică, cercetările clinice privind eficacitatea sa au arătat rezultate inconsistente.

Un studiu de laborator din 2008 a constatat că ingredientul activ din preparatele Guggul a făcut ca celulele adipoase să se descompună[2]. Cu toate acestea, un alt studiu de laborator din 2017 a concluzionat că guggul nu a avut niciun efect asupra hormonului care determină metabolismul grăsimilor.[3]

Kalonji

Kalonji, cunoscut și sub numele de semințe negre sau chimen negru (Nigella sativa), este un remediu din medicina ayurvedica ce a fost studiat pe larg pentru o gamă largă de utilizări. În studiile efectuate la om semințele și uleiurile Nigella sativa au favorizat atât pierderea în greutate atât la femei, cât și la bărbații care sufereau de obezitate.[4]

Aceste studii sunt promițătoare, dar sunt necesare mai multe cercetări pentru a confirma rezultatele.

Concluzii

Este important de avut în vedere că aceste sfaturi sunt introductive și generale. Orice probleme specifice de sănătate ar trebui discutate cu medicul înainte.

Indiferent de circumstanțe, atingerea greutății ideale poate necesita un anumit angajament, disciplină și timp. Dar nu pierde din vedere ceea ce călătoria însăși are de oferit.

Ayurveda este un cuvânt sanscrit care înseamnă literalmente „cunoaștere a vieții”, iar medicina ayurvedică se referă la îmbunătățirea vitalității generale si obținerea unei stări de sănătate optime prin efectuarea unor schimbări durabile care ne susțin întreaga viață.

Prin urmare, în timp ce medicina ayurvedica ne poate sprijini cu siguranță în atingerea obiectivelor rezonabile privind pierderea în greutate, are și capacitatea de a îmbunătăți dramatic traiectoria vieții noastre. Bucură-te de acest potențial!

Dacă ești prea concentrat pe destinație, fă un pas înapoi și vezi ce rezultate pozitive au apărut deja? Oprește-te, respiră și bucură-te de viață!

Studii

1. Therapeutic Uses of Triphala in Ayurvedic Medicine – https://asset-pdf.scinapse.io/prod/2735538939/2735538939.pdf

2. Guggulsterone Inhibits Adipocyte Differentiation and Induces Apoptosis in 3T3-L1 Cells – https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1038/oby.2007.24

3. Effect of Guggulsterone on the Expression of Adiponectin in 3T3-L1 Cells –  https://www.researchgate.net/publication/325868052_Effect_of_Guggulsterone_on_the_Expression_of_Adiponectin_in_3T3-L1_Cells

4. Review on Clinical Trials of Black Seed (Nigella sativa ) and Its Active Constituent, Thymoquinone – https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5633670/

Sursa foto: freepik.com

Andreea Costache

Pasionata de sanatate si calatorii.

Articole asemănătoare

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button