fbpx
Psihoterapie Integrativa

Tulburarea obsesiv-compulsivă poate fi depășită cu un psiholog online

Află cum te poate ajuta un psiholog online atunci când ai o tulburare obsesiv-compulsivă.
Cuprins

Cu siguranță cu toții ne-am îngrijorat la un moment dat că avem fierul de călcat în priză sau aragazul aprins și chiar am fugit să verificăm. Acest tip de comportament este normal și nu provoacă daune sau rău în viața cuiva.

Cu toate acestea, dacă ai astfel de gânduri persistente și nevoia ta de a efectua aceste verificări în mod regulat, iar acestea interferează cu viața de zi cu zi, atunci este posibil să fie vorba despre TOC (tulburare obsesiv-compulsivă).

TOC este din ce în ce mai răspândită astăzi, iar odată cu înaintarea în vârsta se agravează.

Terapia cognitiv-comportamentală vine cu o soluție mai potrivită asupra acestei probleme și reușește să ajute pacientul să o depășească printr-un tratament sigur și cu rezultate de lungă durată.

Ce este tulburarea obsesiv-compulsivă?

TOC este prescurtarea de la tulburarea obsesiv-compulsivă și este o afecțiune marcată de credințe iraționale (obsesii) și ritualuri (compulsii). Obsesiile sunt gânduri recurente, nedorite, care îți sunt greu sau imposibil de ignorat și îți provoacă anxietate.

Efectuând compulsii repetitive, ritualizate, îți atenuezi (temporar) anxietatea. S-ar putea, de exemplu, să te speli deseori pe mâini foarte bine sau să verifici toate încuietorile de la casă. Astfel de gânduri și comportamente, cel mai probabil, îți ocupă mult timp și energie, provocându-ți un stres semnificativ care aduce tensiune în relațiile tale și în alte aspecte ale vieții.

Din fericire, există speranță, chiar dacă ai încercat să îți oprești compulsiile și nu ai avut succes, terapia cognitiv-comportamentală poate fi un ajutor de nădejde. Cu ajutorul terapiei cognitiv-comportamentale și al psihologului, vei identifica ce declanșează TOC.

Vei învăța cum să faci față obsesiilor și modalități de a te abține de la ritualizare. În cele din urmă, vei putea face față declanșatorilor fără a fi nevoie să îți îndeplinești ritualurile obișnuite.

Vei descoperi cum să înlocuiești aceste gânduri negative cu altele mai realiste, astfel încât să poți trăi viața fără obsesii și compulsii.

Cele patru tipuri de tulburare obsesiv-compulsivă

TOC este, în general, împărțit în patru categorii principale, pacienții suferă de una sau mai multe dintre aceste afecțiuni comune:

Controlul
Are loc atunci când un pacient simte în mod constant nevoia să se asigure că aparatele sunt oprite, deconectate, ușile închise etc. Acest lucru determină o persoană să verifice din nou ceva pe care tocmai l-a verificat acum câteva minute (sau chiar secunde).

Igiena
Spălarea și teama generală de contaminare și germeni este o altă trăsătură comună TOC. O persoană care se confruntă cu acest lucru va simți în mod constant că a atins ceva acoperit de germeni se va spăla prea des pe mâini, de multe ori ducând la probleme ale pielii.

Simetria
O persoană va simți nevoia ca obiectul să fie plasat și menținut într-o anumită ordine (foarte organizată). Lucrurile trebuie ținute în linii drepte, cu fața la anumite direcții ale busolei și multe alte reguli. Când lucrurile nu sunt în ordinea potrivită, pacientul va simți nevoia compulsivă de a le pune înapoi în ordine sau în modul „corect”.

Teama de vătămare accidentală
Un alt simptom comun al TOC este atunci când un pacient suferă de gânduri repetitive despre vătămare accidentală asupra lor sau altora. Unii oameni care suferă de acest lucru vor trebui să oprească mașina pe care o conduc la fiecare trecere și să iasă să verifice și să se asigure că nu au lovit pe nimeni.

Care sunt cauzele tulburării obsesiv-compulsive?

Cauzele exacte ale TOC nu sunt pe deplin înțelese în majoritatea cazurilor, uneori se susține că anumite evenimente din copilărie sau din maturitate ar putea fi responsabile pentru TOC.

Profesioniștii au o mulțime de teorii despre ceea ce poate cauza TOC. Unele dintre cele mai comune sunt o combinație a unora sau a tuturor dintre următoarele:

  • Factori genetici
  • Factori neurologici/biologici
  • Factori de mediu
  • Factori cognitiv-comportamentali

Se crede că compulsiile sunt în general comportamente învățate și pot deveni repetitive dacă devin asociate cu ameliorarea sentimentelor negative și a anxietății pe care le simte o persoană.

Poți trece peste TOC fără niciun tratament?

Oricine suferă de o tulburare obsesiv comportamentala ar trebui să ia în considerare un tip de tratament. Persoanele care au o formă ușoară ar putea observa îmbunătățiri temporare ale simptomelor, dar adesea se agravează în timp dacă nu se tratează.

Astăzi există din ce în ce mai multe opțiuni de la psihologi online pentru tratamentul TOC.

Tratamente comune pentru TOC

Cele mai comune tratamente pentru TOC sunt medicamentele, antidepresivele și terapia cognitiv-comportamentală. Medicamentele singure nu reușesc, de cele mai multe ori, să oprească simptomele TOC.

Se crede că terapia cognitiv-comportamentală și terapia narativă sunt cele mai eficiente ca tratamente pentru TOC.

Este terapia cu un psiholog online mai bună decât terapia față-în-față?

Mulți oameni merg la terapia față-în-față pentru TOC, însă terapia cu un psiholog online devine la fel de căutată pentru că este la fel de eficientă, în timp ce este mult mai accesibilă și mai convenabilă pentru majoritatea oamenilor.

Iată câteva dintre avantajele terapiei cu un psiholog online pentru TOC:

Psihologi sunt mult mai disponibili
Spre deosebire de psihoterapia tradițională, în care va trebui să programezi întâlnire cu psihologul cu mult timp înainte, cea online este mult mai flexibilă. Psihoterapia online pentru TOC îți permite să vorbești oricând cu un psiholog autorizat.
Similar cu psihoterapia tradițională, terapeuții sunt întotdeauna profesioniști reali, autorizați. Veți beneficia de terapie la același nivel profesional, din confortul casei tale.

Primești un tratament profesional din confortul casei tale
Când participi la terapie online, nu va trebui să te pregătești cu câteva ore înainte pentru ședințe. Nu e nevoie te “grăbești” și nici nu vei pierde timp în trafic pentru a discuta cu un psiholog online.
Sesiunile de terapie pot fi oricând îți permite programul. Consilierea online permite, de asemenea, să îți reprogramezi rapid și ușor întâlnirile în cazul în care a intervenit o situație neprevăzută. Cel mai mare beneficiu al psihoterapiei online este că primești tratament acasă, fără bătăi de cap.

Consilierea online este privată
Terapia cu un psiholog online este confidențială. Vei avea parte de tratament de la un profesionist autorizat care îți va cunoaște povestea personală și va ține evidența progresului tău, iar pentru toate acestea nu este nevoie să vă vedeți față-în-față.
Acest lucru s-a dovedit a fi eficient pentru mulți oameni, deoarece este confortabil să se deschidă față de terapeut.

TOC și terapia online – De unde ar trebui să începi?

Pe măsură ce terapia cu un psiholog online devine din ce în ce mai populară, apar tot mai multe variante de ajutor la care poți apela.

De unde ar trebui începi pentru a accesa serviciile unui psiholog online pentru TOC? Citește câteva sfaturi importante aici: Cum să recunoști un psiholog online bun?

Nu uita că psihoterapia online pentru TOC nu este un tratament care vindecă peste noapte. Este nevoie de puțină răbdare, dar merită pe termen lung.

Sursa foto: freepik.com

Bacescu Adnana

Mă găsești printre cărți.

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back to top button