fbpx
Medicina integrativa

Cum poți depăși provocările lucratului de acasă?

Munca la distanță poate avea diferite fețe. Un psiholog online te poate ajuta să depășești provocările lucratului de acasă.
Cuprins

Este de la sine înțeles că e mult mai comod să muncești de acasă decât de la birou.

Nu e nevoie să-ți faci griji pentru cum o să te îmbraci a doua zi, cu ce o să mergi la muncă și poți avea parte de mai mult timp alături de familie.

Totuși, munca la distanță are și dezavantaje, unele dintre acestea fiind legate de un impact negativ asupra sănătății mintale.

Au fost efectuate o mulțime de studii privind munca de acasă în ultimii ani, enumerând atât beneficii cât și probleme ale sale.

Din fericire, există strategii pe care oricine le poate folosi pentru a depăși aceste probleme și pentru a se bucura de toate avantajele muncii la distanță.

Simți că productivitatea ta este scăzută? Vezi care ar putea fi cauzele

Atunci când lucrezi de acasă, cu cât îndeplinirea unei sarcini durează mai mult, cu atât îți mănâncă mai mult timp din viața personală.

Acest lucru s-ar traduce printr-o productivitate scăzută, care nu te avantajează nici pe tine ca individ, dar nici echipa din care faci parte.

Iată câteva constatări cheie din studiile care au analizat obstacolele productivității în munca de la distanță:

  • Multitasking-ul reduce productivitatea cu până la 40% [1]
  • Oamenii își pierd concentrarea asupra unei sarcini după 5-20 de minute [2]
  • Este nevoie de până la 23 de minute pentru a-ți recăpăta concentrarea după ce ai fost distras. [3]

Pe baza acestor descoperiri, un plan format din următorii trei pași s-ar putea să ajute la maximizarea productivității tale:

Evită multitasking-ul

Setează-ți un obiectiv clar pentru fiecare zi și concentrează-te pe atingerea acestui obiectiv. S-ar putea să ai impresia că ești mai productiv dacă rezolvi mai multe sarcini deodată, însă în realitate nu este așa.

Studiile arată că creierul schimbă în mod constant vitezele pentru a trece de la o sarcină la alta – mai ales atunci când acele sarcini sunt complexe și necesită atenție activă. Astfel, devii mai puțin eficient și probabilitatea de a face o greșeală crește. [4]

Când mizele sunt mai mari și sarcinile sunt complexe, încercarea de a face mai multe sarcini poate avea un impact negativ asupra vieții.

Lucrează în intervale scurte

Una dintre regulile de aur ale productivității este gestionarea bună a timpului. Lucrând în intervale de timp scurte îți vei putea menține concentrarea la un nivel superior.

În același timp, va crește și motivația de care ai nevoie atunci când ai sarcini care se apropie de termenul de predare.

Multe studii susțin metoda de lucru cu 25 de minute de lucru și 5 minute pauză. Îți poți împărți timpul în astfel de intervale pentru a obține o concentrare optimă. [5]

Elimină distragerile

Distragerile sunt printre cei mai mari dușmani ai lucratului de acasă. Când un membru al familiei tale vine să-ți ceară ajutorul pentru ceva, neintenționat îți distrage atenția și te scoate din ritm.

Nu e nevoie neapărat ca cineva să vină la tine ca să-ți distragă atenția, fiindcă pot avea loc tot felul de evenimente imprevizibile, pe care vei simți că este nevoie să le rezolvi imediat.

Este normal să te simți responsabil pentru ceea ce se întâmplă în jurul tău, însă nu toate problemele necesită atenția ta când te afli în timpul programului de lucru.

Împiedică distragerile inutile să îți distrugă productivitatea.

Terapia online sau coachingul pot fi de ajutor!

Așadar, dacă vrei să-ți crești productivitatea astfel încât sarcinile de la muncă să nu-ți ocupe timpul personal, creează-ți un plan cât mai strict.

Implementarea unui plan care să cuprindă ca obiective principale evitarea multitaskingului, lucrul în intervale scurte și eliminarea distragerilor poate fi surprinzător de dificilă.

Pentru a realiza acest lucru este nevoie să-ți recalculezi perspectivele și să dezvolți noi obiceiuri de lucru, căci, în caz contrar, vei reveni instinctiv la multitasking și la alte obiceiuri proaste. Cu acest lucru te poate ajuta un psiholog online.

Chiar dacă nu ești cel mai bun la autodisciplină, cu siguranță încurajările și sfaturile unui profesionist te vor ajuta să te orientezi.

Un psiholog online te poate îndeamna, de exemplu, să-ți stabilești planul de lucru, să rămâi concentrat pe un singur obiectiv pe parcursul zilei, astfel încât să nu fiu prins în distrageri inutile, care pot fi rezolvate și cu altă ocazie.

Tu îți decizi strategiile de lucru care te vor ajuta să excelezi atât în plan profesional, cât și personal.

Cum te mai poate sprijini un psiholog online cu provocările lucratului de acasă?

Realizarea unui plan de lucru bine structurat și cultivarea unor abilități care să maximizeze productivitatea sunt aspecte importante în depășirea obstacolelor pe care le impune munca la distanță.

Însă, provocările lucratului de acasă implică și o latură mai puțin vizibilă, și anume, depărtarea de un mediu social.

În ciuda multor avantaje pe care le are lucratul de acasă, potrivit unui raport despre munca de la distanță, cea mai frecventă problemă pe care o au angajații este deconectarea după muncă, 22% dintre respondenți au spus că o întâmpină.

Singurătatea este a doua cea mai frecventă problemă (19%), în timp ce colaborarea (17%), distragerile (10%), fusul orar (8%) și menținerea motivației (8%) sunt alți factori care afectează oamenii care muncesc de acasă.

Un psiholog online te poate ajuta să-ți menții motivația discutând cu tine despre aceste provocări.

Lipsa interacțiunii cu colegii are drept efecte senzația de singurătate, izolarea socială și anxietatea socială. Este necesar să iei anumite măsuri pentru a sta departe de aceste efecte negative.

Uneori, este posibil să nu te simți confortabil discutând cu familia sau cu apropiații aceste probleme, și este absolut normal.

Un psiholog are pregătirea necesară pentru a discuta cu tine despre aspectele pe care trebuie să le ai în vedere astfel încât să nu te izolezi social și despre ce ai putea face în caz că te simți deja acolo.

În plus, cu siguranță veți găsi împreună o soluție optimă la toate provocările lucratului de acasă pe care le întâmpini.

Studii

  1. Multitasking: Switching costs – https://www.apa.org/research/action/multitask
  2. Attention span during lectures: 8 seconds, 10 minutes, or more? – https://journals.physiology.org/doi/pdf/10.1152/advan.00109.2016
  3. The Cost of Interrupted Work: More Speed and Stress – https://www.ics.uci.edu/~gmark/chi08-mark.pdf
  4. Supertaskers: Profiles in extraordinary multitasking ability – https://link.springer.com/article/10.3758/PBR.17.4.479
  5. Study Efficiently Using the Pomodoro Technique – https://cnc.bc.ca/services/prince-george/testing-tutoring/student-support-advice/pomodoro-technique

Bacescu Adnana

Mă găsești printre cărți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back to top button