fbpx
Medicina integrativaPsihoterapie Integrativa

Exercițiile zilnice stimulează funcțiile creierului la adulții de vârstă mijlocie

Adulții de vârstă mijlocie și seniorii își pot îmbunătăți funcțiile creierului prin activitate fizică zilnică, arată concluziile unui studiu recent.

Acest studiu a găsit o conexiune între exerciții fizice și funcțiile creierului, folosind 90 de subiecți de vârstă mijlocie și mai în vârstă, care au purtat accelerometre în timp ce erau activi fizic și au finalizat teste cognitive mobile de acasă.

Cercetătorii au descoperit că, în zilele în care activitatea lor fizică creștea, participanții cu vârste cuprinse între 50 și 74 de ani au îndeplinit mai eficient o sarcină a funcției executive. În mod similar, în zilele în care activitatea lor fizică a scăzut, performanța lor cognitivă a scăzut, de asemenea.

Raeanne Moore, PhD, profesor asociat la Universitatea din California, San Diego School of Medicine, și cercetătorul principal al studiului, a declarat: „Viitorul intervențiilor în stilul de viață chiar trebuie să fie de la distanță. Pandemia a făcut acest lucru deosebit de clar.”

Exercițiile pot fi o strategie pentru a preveni sau a întârzia declinul cognitiv

Publicat în revista JMIR mHealth and uHealth, cu finanțare de la Institutul Național de Sănătate Mintală, cercetătorii au ținut cont de corelația dintre activitatea fizică și cogniție rămasă atunci când s-au făcut ajustări pentru diferite comorbidități.

Acestea au inclus factori precum statutul HIV, vârsta, sexul, educația și rasa/etnia. Cu toate acestea, a fost valabil doar pentru persoanele care funcționează în mod dependent – fără a include persoanele care se bazează pe alții pentru a îndeplini sarcinile vieții de zi cu zi, cum ar fi gestionarea activităților casnice sau plata facturilor.

Moore a adăugat: „A fost o relație foarte liniară. Am emis ipoteza că vom găsi acest lucru, dar nu puteam fi siguri pentru că nu le spuneam oamenilor să își intensifice activitatea fizică. Au făcut doar ceea ce fac în fiecare zi.”

„Pentru ei, activitatea fizică poate avea un beneficiu mai mare asupra performanței cognitive zilnice, din lumea reală.”

Primul autor Zvinka Zlatar, PhD, psiholog clinician la UC Sân Diego School of Medicine, a declarat: „Intervențiile viitoare, în care le cerem oamenilor să își intensifice activitatea fizică, ne vor ajuta să stabilim dacă schimbările zilnice ale activității fizice aduc beneficii în cogniția măsurată de la distanță sau invers.”

În plus, cercetătorii au descoperit tipare consistente în boala Alzheimer și demența asociată.

Beneficii pentru sănătatea mentală și fizică
Adulții independenți din punct de vedere funcțional efectuează mai multe activități sociale și stimulatoare cognitiv, despre care se știe că au efecte pozitive asupra sănătății creierului, precum și asupra sănătății mintale.

Zlatar a spus: „Nu știm încă dacă există un efect cumulativ, pe termen lung, al acestor mici fluctuații zilnice ale cogniției. Este ceva ce intenționăm să studiem în continuare – pentru a vedea dacă efectuarea activității fizice la intensități diferite de-a lungul timpului, în medii nesupravegheate, poate produce îmbunătățiri pe termen lung în sănătatea creierului și schimbare susținută a comportamentului.”

Autorii, Moore și Zlatar, adaugă că munca lor are implicații pentru dezvoltarea de noi intervenții digitale pentru a păstra sănătatea creierului în timpul îmbătrânirii.

Sursa articol: https://www.openaccessgovernment.org/middle-age-exercise/128643/

Andreea Costache

Pasionata de sanatate si calatorii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back to top button