fbpx
Medicina integrativaTerapii alternative si complementare

Tai chi – o modalitate blânda de eliminare a stresului

Stresul este o reacție psiho-somatică a organismului la o anumită situație pe care o percepem ca pe o posibilă amenințare.

Suntem preocupați tot timpul de situația financiară, de probleme sociale sau de la locul de muncă. Pe termen lung, din cauza stresului, pot fi declanșate anumite boli, unele dintre ele destul de grave.

Cercetătorii au descoperit că Tai chi este un bun remediu pentru eliminarea stresului.

Ce este Tai chi?

Tai Chi Chuan, pe care îl vom vedea scris în mai multe feluri: Tai Qi Chuan, T’ai Qi Quan sau T’ai Ji Chuan, înseamnă „Dans de viață lungă“ sau „Dansul marii sărbători“.

Acesta are la bază simbolul taoist Taiji sau T’ai ji t’u, cunoscut sub denumirea de Yin-Yang, în jurul căruia s-a format o întreagă filosofie. Conform acestui principiu, tot ceea ce înseamnă natură, viață, acțiune sau gândire este compus din două forțe diferite, care trebuie să se afle într-un echilibru perfect.

Tai Chi are o vecime de peste 1000 de ani, fiind ținut secret de către maeștrii chinezi și transmisă pe cale orală din generație în generație. Practic, originile sale sunt accesibile doar înțelepciunii chineze.

Tai chi este practicată ca o formă grațioasă de exercițiu. Implică o serie de mișcări efectuate într-o manieră lentă, concentrată și neapărat însoțite de respirație profundă.

Exista stiluri diferite de Tai Chi. Unele stiluri se pot concentra pe menținerea sănătății, în timp ce altele se concentrează pe aspectul artelor marțiale din tai chi.

A nu se confunda Tai chi cu yoga, care este un alt tip de mișcare meditativă.

Cum ne ajută Tai Chi în combaterea stresului?

Studiile arată că, Tai Chi este excelent pentru ameliorarea stresului. Tot ce trebuie să facem este să ne lăsăm mintea să se concentreze pe practică. Prin Tai Chi crește nivelul de energie, îmbunătățind starea de sănătate și creativitatea.

În 2018, un studiu a comparat efectele tai chi-ului asupra anxietății legate de stres cu exercițiile tradiționale. Studiul a inclus 50 de participanți. Cercetătorii au descoperit că tai chi-ul a oferit aceleași beneficii pentru gestionarea anxietății cauzate de stres ca și exercițiile tradiționale . Deoarece tai chi implică și meditație și respirație concentrată, cercetătorii spun că, poate fi mai bun decât alte forme de exerciții pentru a reduce stresul și anxietatea.

Citeste si: Tai Chi și Yoga: Exerciții simple pentru facilitarea digestiei

Tai chi se concentrează pe postura corectă și mișcările precise. Filozofia și exercițiile Tai Chi încurajează mușchii să renunțe la încordare și mintea să renunțe la griji, ceea ce duce la îmbunătățirea și funcționarea optimă a organelor noastre interne.

Cine poate practica Tai Chi?

Tai chi are un impact redus și pune un stres minim asupra mușchilor și articulațiilor, făcându-l în general sigur pentru toate vârstele și nivelurile de fitness. Este ieftin și nu necesită echipament special. Mai mult decât atât, putem practica Tai Chi de oriunde, inclusiv în interior sau în exterior.

Femeile însărcinate sau persoanele cu probleme articulare, dureri de spate, fracturi, osteoporoză severă sau hernie ar trebui să consulte medicul înainte de a încerca thai chi. Se poate recomanda modificarea sau evitarea anumitor posturi.

Ce alte beneficii are Tai Chi?

  • reducerea stresului, anxietății și depresiei
  • creșterea energiei și a rezistenței
  • flexibilitate, echilibru și agilitate îmbunătățite
  • forță musculară îmbunătățită și tonifiere
  • îmbunătățirea calității somnului
  • întărirea sistemul imunitar
  • ajută la scăderea tensiunii arteriale
  • ameliorează durerile articulare
  • îmbunătățirea simptomelor insuficienței cardiace congestive

Care sunt stilurile Tai Chi?

Există cinci stiluri diferite de tai chi și fiecare stil poate fi schimbat în funcție de obiectivele noastre și de nivelul personal de fitness. Toate stilurile de tai chi implică mișcare continuă de la o poziție la alta.

  • Tai chi în stilul Yang se concentrează pe mișcarea lentă și grațioasă și pe relaxare, de aceea este recomandat începătorilor.
  • Tai chi în stil Wu pune accentul pe micro-mișcări, practicându-se foarte lent.
  • Tai chi în stilul Chen folosește atât mișcarea lentă, cât și mișcarea rapidă. Este un stil dificil dacă suntem începători.
  • Stilul Sui Tai Chi este mai puțin solicitant din punct de vedere fizic.
  • Tai chi stilul Hao definit prin concentrarea pe poziția exactă și pe puterea interioară. Este mai rar practicat si mai putin cunoscut.

Dimulescu Cristina

- din 2007 în presa audiovizuală. “Ai grijă de corpul tău, pentru că este singurul loc în care va trebui să trăiești”, spunea Jim Rohn. Eu aș merge mai departe și aș spune că avem nevoie de un echilibru între corp, minte și spirit. De fiecare dată când scriu un articol despre ceea ce înseamnă un stil de viață sănătos, încerc să folosesc și eu din informațiile pe care le aflu în urma documentării și să le aplic astfel în viața de zi cu zi. Așa că, sper ca acestea să fie de folos și publicului larg.

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back to top button